Explorers

Explorers is de speltak voor jongeren van 15 tot en met 18 jaar oud.

Explorers worden uitgedaagd om zelf programma's te maken. Dit wordt veelal gedaan in tweetallen. Deze thema's proberen we te binden aan één of meerdere activteitengebieden om zo de explorer de mogelijkheid te bieden dingen te leren en zich te ontwikkelen. Doordat ze zelf programma's mogen maken bepalen ze grotendeels zelf wat ze willen doen. Ze worden in het maken en uitvoeren van programma's begeleid en waar nodig geholpen door de begeleiding.

De explorers hebben ook elk jaar een aantal evenementen. Zo is er in het voorjaar de Explorer Challenge (Explorer variant van de RSW van de scouts). Hier mogen de explorers zelf hun tent opbouwen en is er een beperkt wedstrijdelement aanwezig. De explorers worden uitgedaagd om ook explorers van andere scoutinggroepen te leren kennen en hiermee samen te werken.

Daarnaast is er jaarlijks het pinksterkamp ergens in Nederland of buitenland. Dit is over het algemeen samen met de stam op een locatie waar we ons een weekend lang goed kunnen vermaken.

In het najaar is er de Jotihunt. Dit is een online vossenjacht die van zaterdagochtend tot zondagmiddag non stop door heel Gelderland plaatsvindt. Er zijn tal van opdrachten die we kunnen uitvoeren om punten te scoren. Daarnaast wordt er elk uur een hint geplaatst om de vossen te vinden. Als we de vossen hebben gevonden krijgen we een code waarmee we punten kunnen verzilveren. De jotihunt daagt de explorers uit om naar optimale samenwerking te streven en het is noodzakelijk dat iedereen helpt met hints en opdrachten. Kortom; elk jaar een geweldige uitdaging!

Naast zelf leuke opkomsten en activiteiten te hebben zijn de explorers ook nauw betrokken in de activteiten die Scouting Saksenheerd voor de omgeving Breedenbroek-Dinxperlo doet. Zo helpen ze met het opruimen van de grensmarkt en hebben we een rol op 4 mei.

Wil je een keer meedraaien met de explorers? Je bent van harte welkom op vrijdagavond van 19:00 tot 21:00 uur! Voor meer informatie kun je contact opnemen met de explorerbegeleiding.

Geïnteresseerd?

Iedereen is welkom op Scouting. Als je aan de hand van deze beschrijving interesse hebt gekregen voor Scouting, kom dan vooral eens kijken! Je mag altijd 2x vrijblijvend meedoen met de speltak van jouw leeftijd. Daarna mag je beslissen of je het leuk genoeg vindt.

Kom dus vooral eens kijken! Ons adres is te vinden onder contact.