Scouts

Scouts is de speltak voor kinderen van 11 tot en met 15 jaar oud.

Vanaf de scouts wordt er in mindere mate met thema's gewerkt. Door hun leeftijd krijgen de scouts een grotere variatie aan programma's. Ze worden uitgedaagd om dingen te bouwen en om scoutingtechnieken zoals kaartlezen, routetechnieken en knopen te beheersen. Daarnaast zitten de programma's van de scouts echter ook vol met spellen als levend stratego, vlagveroveren en meer!

De scouts doen elk jaar mee aan de Regionale ScoutingWedstrijden (RSW). Dit is een evenement wat met ca. 10 andere scoutingverenigingen uit de regio gehouden wordt in het voorjaar. Dit evenement duurt één weekend (vrijdag t/m zondag) en de scouts worden beoordeeld op hun vaardigheden, met betrekking tot samenwerking, koken, routetechnieken, spelen en meer! Als de groep bij de beste 3 van dit weekend hoort mogen ze naar de Landelijke ScoutingWedstrijden (LSW) en krijgen ze een prijs. De LSW wordt tijdens pinksteren gehouden en biedt nóg meer uitdaging dan de RSW. Daarnaast organiseren we voor de scouts een oefen RSW, waarbij we ze goed voorbereiden en ook nog plezier hebben met elkaar.

Daarnaast gaan de scouts elk jaar op een zomerkamp van 5 dagen op een leuke locatie ergens in Nederland. Tijdens het kamp worden er allerlei leuke dingen gedaan en hebben we een uitdagend thema!

Lijkt het je leuk om een keer mee te doen met de scouts? Dan ben je op vrijdagavond van 19:00 tot 21:00 van harte welkom! Voor vragen kun je contact opnemen met de scoutsleiding.

Geïnteresseerd?

Iedereen is welkom op Scouting. Als je aan de hand van deze beschrijving interesse hebt gekregen voor Scouting, kom dan vooral eens kijken! Je mag altijd 2x vrijblijvend meedoen met de speltak van jouw leeftijd. Daarna mag je beslissen of je het leuk genoeg vindt.

Kom dus vooral eens kijken! Ons adres is te vinden onder contact.