Welpen

Welpen is de speltak voor kinderen van 7 tot en met 11 jaar oud.

Bij de welpen werken we met allerlei thema's om van elke opkomst een belevenis te maken. Een voorbeeld hiervan is het ridderthema. Zo was er ooit een koning zonder ridders. Hij vroeg de welpen om hulp. Deze middag werden dus alle welpen een ridder. Hiervoor moesten ze natuurlijk allemaal een helm, zwaard en schild hebben. Daarnaast werd er deze middag geoefend in ringsteken (in een kruiwagen), balanceren met zwaard en schild een moesten ze zich in het bos verstoppen voor de vijand.

Samen met je leeftijdsgenootjes zal je de jungle verkennen en daarin allerlei gave dingen beleven. Van hutten bouwen tot spannende speurtochten tot uitdagende spellen tot een avontuurlijk kamp. Bij de welpen ga je 1 keer per jaar op een avontuurlijk kamp.

Ook wordt er bij de welpen regelmatig geknultseld. Zo maken we bootjes waarmee we op de beek gaan varen, maken we vliegers van vuilniszakken en maken we ons eigen dorp van papier.

Verder zijn we ook vaak in het bos te vinden. Hier zwaaien we bijvoorbeeld met een touw over de beek, bouwen we hutten van takken en gaan we spoorzoeken.

Door het grote succes van de speltak hebben we op dit moment een wachtlijst. Bent u geïnteresseerd in de welpen, neem contact op met de welpenleiding voor de mogelijkheden! De welpen hebben op zaterdagmiddag van 13.30 tot en met 15.30 uur opkomst.

Geïnteresseerd?

Iedereen is welkom op Scouting. Als je aan de hand van deze beschrijving interesse hebt gekregen voor Scouting, kom dan vooral eens kijken! Je mag altijd 2x vrijblijvend meedoen met de speltak van jouw leeftijd. Daarna mag je beslissen of je het leuk genoeg vindt.

Kom dus vooral eens kijken! Ons adres is te vinden onder contact.